Ajatus "vieraslajeista" perustuu pelkoon ja noiden lajien vastustajat ovat aina itse tekopyhiä
Kaikki taistelijat ovat siis aina tekopyhiä.
Pelokas ihminen ajautuu lopulta taistelemaan kaikkea hallitsemattomana kokemaansa vastaan, koska todellisuudessa hän pelkää omaa itseään ja jatkuvaa muutosta - syntymän ja kuoleman ikuista jatkumoa.
Luonto on uusiutumalla eli sekä levittäytymällä ja itse itseään eli lajistoa tuhoamalla ihmistä suunnattoman paljon viisaampi, koska luonto ei pelkää ja vihaa myöskään ihmistä - joka on kaikkein "vaarallisin" vieraslaji - jos siis sellaisia pelkäät.
Luonto taipuu mutta ei koskaan taitu eli kuole, koska luonto pyrkii koko ajan harmoniatilaan.
Luonnolle ei siis ole olemassa hallitsematonta kehitystä eikä "vieraslajeja", vain ikuisesti jatkuvaa elämää ja muutoksia, jotka sen mahdollistavat.
Elä siis ja anna muidenkin elää.

Kommentit
Lähetä kommentti
Kommentoi, esitä kysymyksiä tai ilmoittaudu Korkean tunnetaajuuden kohtaamisiin (Barbaarikartanossa) täällä!