Mainonnassa käytetään usein rajallisuusharhaa eli pelkoja vahvistavia lauseita

 



Mainonnassa käytetään usein rajallisuusharhaa eli pelkoja vahvistavia lauseita. Ja näin tehdään siksi, että mainostava yritys haluaa ansaita mahdollisimman paljon rahaa, ja haluaa siksi myydä tuotteitaan mahdollisimman monille ihmisille.


Ja pelokkaita ihmisiä on paljon enemmän kuin aidosti rohkeita.


Esimerkiksi vakuutusten markkinointi on pelkoja vahvistavaa, vaikka sillä pyritään usein luomaan näennäisen turvallisuuden illuusio:


"Ota itsellesi henkivakuutus, niin turvaat lastesi tulevaisuuden."


Lasten tulevaisuuden luojia ovat kuitenkin aina lapset itse.


Tällainen rajallisuusharhaa vahvistava mnainoslause on myös:


"Lihavuus ei ole valinta."


Valitsemme ja sallimme KAIKKI kokemuksemme aina itse.

Kommentit